livet går vidare,

Livet går vidare , det är fan vad det gör asså ..

Det har nog hänt en ganska så stor sak i mitt liv på senaste tiden, och ni som känner mig ni vet nog vad det är, det är inte att jag har börjat gymnasiet, inte för att det inte är stort, men det är en annan sak..
har gjort slut med min pojkvän..
ska jag vara ärlig så trodde jag inte att det skulle hända, kändes som att vi var som gjorda för varandra en tid, men ack så fel man kan ha ibland och shit vad man kan ljuga för sig själv om vissa saker det är helt sjukt!

Det har varit jobbigt nu i början det kan jag ju verkligen säga, det handlade ändå om ett år, och som jag skrev innan så händer det så sjukt mycket på ett år, och vi har våra minnen , och det kommer ingen att kunna någonsin ta ifrån oss och det är väl ändå ganska så skönt..
Jag har varit lite nere på senaste tiden om man säger så .. men det är kanske lite förståligt, men jag tänkte ändå skriva lite tips och så nu hur jag har tagit sorgen..

Detta är då inte första gången för mig så jag vet ungefär vad det är som man ska göra,
och fastän man tror att man vet vad man ska göra så skiljer det sig så mycket ifrån gång till gång, asså att göra slut med någon det är inget som man någonsin kommer att kunna vänja sig vid.. inte vad jag tror.
det som jag visste när vi gick skilda vägar det var att jag kommer att vara ledsen ett tag, jag kommer att kolla på alla par på stan och tänka att det hade kunnat vara vi, jag vet om att det kommer att kännas i hela mitt hjärta om han får en ny fastän jag är ihop med någon annan, det var liksom det som jag visste om och som jag kan förbereda mig för,
Jag tycker personligen inte att man ska fly ifrån problemet, alltså att låssas som att inget har hänt och inte gråta för att verka stark, för man är inte så sjukt stark sen när det kommer fram efter några månader att man fortfarande inte har kommit över killen,
jag tycker att det är bättre att man tar någon vecka där man verkligen tänker på det och då man verkligen får gråta om man vill det,
för det är ingen som kommer att dömma en för att man gör det , verkligen inte ..
jag själv gör det , jag gråter och pratar jätte mycket med mina kompisar om det, för dom vet hur jag fungerar och dom vet nästan hur det har varit under vår tid tillsammans, och det är viktigt att dom kan lyssna och ge tips.. jag hade nog inte klarat det annars..
för någon dag sedan så pratade jag med min morfar om det, och han sa att han var stolt över mig, att han var stolt för att jag kunde dra mig ur ett års förhållande, för det är verkligen inte så lätt som det låter,
och han sa att det nog kan vara bra att man inte fäster sig och binder sig så snabbt när man är såhär ung,
för det var som han sa att du lever bara en gång och du är bara ung en gång och när du blir äldre det är då som du ska börja att vara orolig över familj och allt, men inte när du är ung då ska du vara ung och ha roligt,
och fasen vad det gav mig styrka..
jag vet om att jag har gjort ett bra val jag vet om det, och  nu vet jag verkligen att jag bara ska ha ROLIGT nu! .. Fullt ös !
Vännerna..ni betyde verkligen hur mycket som hellst just nu,
att ni finns fhär för mig när jag är ledsen och verkligen behöver er.. det betyder verkligen hur mycket som hellst för mig , och jag vet att jag alltid kommer att finnas här för er, det känns som att vi kommer att fixa dettta tillsammans,
och jag är redan påväg att komma över det,
jag är verkligen det ny skola, nya kompisar , nya utmaningar och nya killar! (a) ..

Men vem vet en dag kanske det blir vi igen, man ska aldrig säga aldrig, även om jag inte vill det nu så kanske det ändrar sig, jag tar det som det kommer, om det blir aktuellt någon dag så tar jag det då! ..

Glöm aldrig att ni aldrig ska sluta hoppas,
och trotts att ni har hårda motgångar så kommer ni att komma över det,
jag lovar,
var starka vänner !


Kommentarer
Postat av: Kusinen

Nice blogg....finns där för dig men det vet du...kram

2008-08-21 @ 21:39:49
Postat av: Emelie

<3

2008-08-24 @ 02:43:49
URL: http://elleebellee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0