sommarlov&jobb går det ihop?

Nu äntligen så har man ju börjat att jobba,
men det är ändå en sak som slår mig! ..
Man hör ständigt folk som tjattar på en tt man ska fixa jobb hit och dit, och att man inte bara ska sitta hemma utan man ska ut i det "verkliga" livet  och läsa känna penagarna,
och visst det låter ju både intressant och spännande tills att man börjar att leta!
det är näåst intill omöjligt för en 16 åring UTAN tidigare erfarenhet att få ett någerlunda bra jobb!
då måste man liksom känna någon som känner någon som kan fixa ett jobb!
rätta mig om jag har fel, men så känner jag!
När man väl tar sig i kragen och går ut på stan för att söka jobb så frågar dom om man har någon erfarenhet sedan innan, och om man inte har det så är det nästan kört!
I hate it!
hur vill man då att man ska få någon erfarenhet om man inte får chansen någon gång?
jag blir sjukt upprörd över det!
Menmen jag ska inte klaga jag har ett bra jobb som jag har skaffat genom just någon som känner någon som har fixat det ! ..

Men samtidigt så har man ju som ungdom rätt att gha sitt sommarlov eller hur?
ett sommarlov för mig är att ta dagen som den kommer,
träffa sjukt mycket kompisar och bara ta det sjukt lungt!
det är mitt sommarlov!
och självklart så ska man jobba,
och jag ser inte det som något negativt men problemet är att man nästan aldrig hittar jobb!

Jaja,
det som jag vill säga är att alla borde ta sig i kragen och verkligen försöka fixa ett jobb!
och går det inte, så SKIT i det, för det är inte ert fel,!
man kan inte mer än att försöka eller?


Aaja, ha det så bra vänner ! 
 & kom ihåg, Kitty is my Hero <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0