dagens tanke

det är en tanke som har cirkulerat hur mycket som hellst i mitt huvud idag,
och det är hur mycket man blir uppskattad ..
asså jag tänker på att det är så mycket som man gör för vissa kompisar, man lyssnar, man ger tips man stöttar till hundra procent och man finns där alltid, man berättar för dom hur mycket dom betyder för en.. men man får aldrig något tillbaka,
man får kanske lite då och då ett " jag älskar dig" och jag säger verkligen inet att det inte betyder något för det gör det, men ibland så vill man kanske höra det oftare när man själv behöver det.

Jag har tänkt på det,
varför ska man ge tips på tips  hela tiden när den andra aldrig lyssnar,
om man ger något ett tips och sen gör den andra tvärtemot flera gånger men kommer ändå tillbaka och frågar om mer tips,
jag förstår det inte.. asså jag begär inte att man ska göra det som alla andra säger till en att göra,
utan det jag vill säga är att varför ska man då be om tips om man ändå inte tänker ta dom åt sig ?!
varför ska jag lägga ner tid på att stötta någon som ändå skiter i vad man säger ?!

Sen finns det dom människorna som är såå sjukt självupptagna att dom inte tänker på andra utan enbart på sig själva..
jag tänker på dom som gör saker enbart för att dom själv ska vinna på det , men dom skiter i om andra vänner mår kass över det ?!
Jag har själv varit i den situationen där jag har mått riktigt dåligt över det som någon annan har gjort, jag har verkligrn varit sårad,
och då har inte dessa människor som jag alltid har stöttat brytt sig,
dom har inte frågat hur det är , eller vad dom ska göra..
dom har varit som vanligt,
varför ska jag då ge allt stöd till dem om man inte kan få något tillbaka, JO för att jag kommer inte sjunka till deras nivå!

och förvånansvärt så är det för många av dom som ska kallas vänner som beter sig såhär..

detta var bara lite tankar ifrån mig :)

Kommentarer
Postat av: Linnéadensnea.

Du vet själv hur det kan vara när pratar med folk och får råd men sen inte följer dem. Även om det kan vara bra att prata om det så är det ju upp till en själv att bestämma hur man ska göra och ibland är det lättare för någon att säga hur man ska göra, än för en själv att faktiskt göra det. :)

2008-11-09 @ 20:30:13
Postat av: ellinoer den coole (H)

JAG ÄLSKAR DIG!!<3

2008-11-11 @ 23:26:31
Postat av: Anonym

jag tycker verkligen att allting handlar om dig! Du måste inse att du är mänsklig, att du också kan göra fel. Folk är inte som dig, man kan inte alltid vara besatt av sina kompisar, att man måste hela tiden visa sin jävla uppskattning om och om igen. äkta vänner finns alltid, no matter what! Folk kanske vill bara höra din åsikt, inte göra som du säger?! du kan inte kontrollera andras liv, folk gör sina egna val här i livet. Du är också en av dom människorna som är självupptagna, fast på en helt annan nivå. Du får allting att kretsa kring dig själv. precis allting. mår du dåligt, ska hela världen fjäska för du ska må bra. Du borde verkligen vakna upp ur din perfekta värld, och slappna av . för en jävla gångs skull.

2008-11-16 @ 23:44:35
Postat av: Syrran

Att skriva någonting anonymt är väl inte helt okej?, tror du inte att Louise hade mått bättre om du kanske hade kunnat säga det precis vad du tycker och tänker till henne direkt, istället för att skriva det på en blogg och inte ens kunna säga vem du är?!, sen så vet jag inte om du har misstolkat någotint, men detta är Louises blogg som hon skriver ner precis vad hon tycker och tänker, hon får väl tycka och tänka precis som hon vill, det ä hennes blogg. Den är tillför att Louises vänner och familj ska få veta vad hon verkligen känner och tänker. Ett tips om du inte vill höra hur Louise mår eller vad hon tycker och tänker, så tycker inte jag att du ska läsa hennes blogg, eller har jag fel? Louise är en människa precis som du och jag, men louise är en människa som är jävligt ärlig och delar med sig vad hon tycker och tänker till andra, en jävligt modig människa. har någon någonting att säga till Louise så gör det så man i alla fall vet vem det är, snälla!

Louise lever i en perfekt värld, varför ska man gå och tänka på att man inte gör det, då mår man bara dåligt. Men i den perfekta världen måste det ju finnas någonting som är fel eller hur?, det som är fel är kanske att männsikor inte vågar stå för vad det känner och tycker.

Lite på mig jag är hennes syster, jag känner henne och jag vet mycket väl vad on menar, hon är den perfekta och jag älskar henne kommer alltid att göra. Så kom inte här och försök förstör GENOM ATT INTE ENA VÅGA SÄGA VEM DU ÄR! .

Någon som håller med mig?

2008-12-01 @ 20:48:15
Postat av: Anonym

det är klart att det är okej att kommentera anonymt! Annars hade man ju inte kunnat göra det ju. och eftersom det finns ett kommentarsfält så betyder det att man ska kunna kommentera det som då louise har skrivit. Och om igen den andra "anonym" skrev antagligen inte detta för att louise skulle må varken bra eller dåligt av det, den ville bara säga sin åsikt, den saningen hon vet. Och den persone och/eller jag kanske är hennes vän, det kan du ju inte veta, eftersom vi båda är anonyma. Det är bra att hon kan dela med sig av vad hon tycker men men jag håller med den andra anonyma man behöve rinte ha kontrollbehov över alla andras liv. Haha, Louise lever inte alls i en perfekt värld, för världen är inte perfekt. Det är dessutom rätt dumt att du kommenterar det, eftersom hon själv framställer sitt liv och sina vänner som inte särskilt perfekta. Och jag kan stå för vad jag tycker men det finns anledningar till att jag skriver anonymt. Jag vill inte bli ovän med någon, jag vill bara framföra min åsikt.jag försöker verkligen int ekomma här och förstöra, jag håller bara med den andra. Och alla får ha en egen åsikt.



simma lugnt

2009-02-13 @ 23:25:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0