mysdag,

Finns det något som slår en sådan riktig mys dag?
Alltså jag menar en sådan mysdag som man bara kan ha när man är sjuk ?
jag tror seriöst inte det!

Min dag idag ska verkligen vara en sådan mysdag,
jag har precis stigit upp, känner mig verkligen utvilad och det känns som att jag har hur mycket enegri som hellst,
jag åt lite frukost, pratade med min syster och samtidigt så började jag att plugga till samhällsprovet,
när jag kände att jag inte hade mer ork till att plugga så gick jag ner till datan och kollade min melj, och såg då att jag hade fått mejl ifrån min lärare som sa att provet inte är förens på måndag, greeat!
då slipper jag stressa med det hela dagen, underbart!

Jag gick som vanligt in och kollade på bilddagboken sedan och såg ett inlägg som Daniel hade skrivit om mortion och mat, och jag blev så motiverad till att ta tag i mitt liv och min motion!
den vanligaste kommentaren som jag får när jag pratar om att jag ska börja träna och röra mig mer samt att börja äta nyttagre, och då säger folk oftast " men du behöver ju inte det" .. och fine, jag är inte tjock jag är inte lverviktig, men det skadar verkligen aldrig att börja att bli mer hälsosam,
man kan faktiskt börja att äta lite nyttigare, och gå ut och gå dom där promenaderna varje kväll, det kommer bara att jynna en..
Mitt mål är inte att gå ner i vikt, utan att må bättre att får tillbaka den där positivainställningen! :)

när jag satt och funderade på detta vid datan så kom pappa hem med en från hans jobb, och han hade köpt macedonkan till hans vårdtagare,
och i vanliga fall så hade jag tyckt att "fasen vad gott", men denna gången gjorde jag verkligen inte det,
och jag kunde inte undgå att bli lite smått stolt över mig själv faktiskt!

Aaja, resten av dagen så ska jag försöka att plugga lite, kolla lite på OTH ( det var en evighet sedan,) sedan så ska jag faktiskt hjälpa min kusin med henns blogg!

Må gott folk !


Kommentarer
Postat av: Kusinen

hade en sån mys sjukdag i söndes,,,,casper hos mamma o pappa o mattias va i tysklad...o det hjälpte! Va pigg på måndagen igen =)

2008-11-05 @ 13:37:25
Postat av: Anonym

Bra att man inte är ensam om att promenader är det bästa och skönaste någonsin :) Alla tycker att man är sjuk för det så ;p

2008-11-05 @ 15:52:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0