jag trodde,

har ni någon gång inbillat er själv en sak och sedan så har detta inträffat?
som att du verkligen inte gillar gurka, och sen när du väl äter gurka så tycker du verkligen inte om det?
Eller om du har en kompis som alla hatar och som du och hatar, men som är snäll egentligen, man har liksom tyckt illa om henne för att alla andra har gjort det?
detta behöver inte vara för att man är svag som man har gjort detta utan man kan faktiskt göra detta omedvetet,

Jag är speciallist på att inbilla mig själv saker,
så som att jag gillar inte han, neej det gör jag inte.. Men innerst inne så gör jag verkligen det,
Jag är inne i en sån sak nu,
jag har gått och funderat hela tiden på att jag har kommit över DIG,
jag har gått och pratat om att jag har gjort det, och att jag egentligen inte gillar dig mer,
jag har vad jag själv tror inte vågat inse att jag faktiskt inte har kommer över dig än,
det kan verkligen verka som att jag har kommit över dig och så, men igår så fick det vara nog,
jag orkade inte gå och ljuga för mig själv,
jag tyckte att det var lika bra att jag insåg detta , för det är elakt mot någon annan kille om man skulle bli på G så har inte känslorna för DIG försvunnit än,

det där med att jag inte har vågat att inse det,
det handlar om grupptryck,
mina kompisar säger ständigt till mig, " men släpp honom" , " du kan få någon mycket bättre" , " kolla vad han gjorde mot dig, du fattar själv att du inte kan gilla honom" ..
och jag har lyssnat på detta självklart för att det är mina vänner,
men då harjag också ignorerat vad jag själv känner,
och jag vet om att det inte håller i längden att man ignorerar sina känslor,

jag har pågrund av det som mina kompisar har sagt till mig inte pratat om detta,
jag har inte velat att berätta för någon , att " du? jag har inte kommit över honom än" ,
för när jag har försökt med det innan så har jag bara fått till svar, " men Louise, är du dum eller? du kan ju inte gilla honom, det fattar du väl själv" .. detta sårar mig,
inte ens "vissa" av mina vänner kan stötta mig och säga,
" okej, du vet vad han har gjort innan, och du vet hur du mådde, men vad som än känns bra för dig så gör det, för jag finns här för dig vad som än händer" ..
det är den ända repliken som jag vill höra,
det ända..

Jag tänker såhär nu,
fine, jag har inte kommit över DIG än, det har jag inte gjort, jag mår mer dåligt över att jag går och ignorerar mina känslor, jag kommer helt enkelt att ta tag i problemet,
jag vet också om vad han har gjort mot mig innan, jag om något vet ju detta bäst, jag var inne i det hela tiden, det var jag som fick ta all skit, inte ni?
och vänner, jag vet om att ni bara är rädda om mig, det vet jag om, men vart finns stödet?
förstår ingen mig i detta läget, eller är det för att ni själva inte har varit med om det?
jag kommer helt enkelt gå igenom detta själv,
även om ni inte finns med mig, jag tror nog att jag kan klara det själv, jag tror det,
jag har alltid velat gå min egna väg, och testa mina egna saker här i livet och mina egna vägar,
och det kommer jag även att göra nu,

så nii där ute,
sätt ingen press på mig när det gäller detta,
man kan inte hjälpa vem man faller för,
och jag har fallit för denna killen,
bra eller dåligt.. så har jag gjort det,
finns här för mig,eller skit i mig..
mitt liv, mina val, mina misstag, och mina konsevenser..

Kommentarer
Postat av: Anonym

I feel your pain.

Vet hur det känns när alla ens kompisar säger till en att släpa personen man älskar.



Vet hur det är när man fortfarande älskar någon och sen råkar bli på G med någon annan. Det var inte lätt man blir förvirad och undrar hur man ska göra.



Tyvärr kan man inte styra sina känslor, det går bara inte man kan inte älska vem man vill eller man kan inte, inte älska vem man vill. Det går bara inte

2008-10-15 @ 11:11:05
Postat av: Helena "missolsson" Olsson =)

vilket fint inlägg och jag förstår dina exakt vad du säger. Man kan inte styra sina känslor och så är det bara.

2008-10-15 @ 14:35:47
URL: http://040skiljetecken023.bloggagratis.se
Postat av: Sophia

Det är inte inte alla dina kompisar som matchar ditt svar i din blogg! Det är fler än mig som tycker som jag, men det är inte många som säger det vilket är synd. Keep on rocking my world <3

2008-10-15 @ 15:17:25
URL: http://ssophiia.blogg.se/
Postat av: Linnéa.

som sophia säger, alla dina vänner tycker inte så som du har skrivit :)

jag tycker minsann fortfarande du ska göra vad du själv känner är rätt! ingen vet ju hur det går förrens efter, go for it!

2008-10-15 @ 15:43:28
Postat av: Nicole :D

Louise du borde följa dina känslor, de du säger är helt rätt,du vet ju själv hur jag har det med mmin kille.

Men jag gör de jag vill, de bästa för mig, mitt val skiter i vad andra säger.

och dölj aldrig dina känslor för någon du mår dåligare av det vännen <3 ses i skolan <3

2008-10-15 @ 17:46:47
Postat av: h'nyremo (:

hjälp mig lite louise vännen, duvet att jag lyssnar på allt du har att säga och försöker så gott jag kan. & jag vet precis hur det känns, eftersom jag är inne i samma sak med T... fortfarande - konstigt nog. du kan prata med mig & jag kommer alltid stötta dig så som du stöttar mig.

love you <3

2008-10-15 @ 20:23:32
Postat av: Elleee

Hoppas du vet att du har mitt stöd, ja känner precis som dig, eller har känt.. Jag vet inte riktigt de e så svårt o veta om man har gått vidare eller inte.. Men vilket fall som helst, finns jag här, bara ett sms, samtal eller en bussresa ifrån (= Älskar dig guuuumman! <3

2008-10-17 @ 14:34:24
URL: http://elleebellee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0