val här i livet,

Man ställs ständigt inför val här i livet,
man kan stå inför val som vad man ska ha på sig, eller vad man ska äta,
men det kan även vara val som avgör en framtid,

jag gjorde för ett tag sedan ett stort val när jag valde att börja på Jensen,
det var ett enormt val för mig, det förändrade självklart mitt liv totalt,
som jag har skrivit innan så har jag fått nya vänner, som jag själv
har valt att umgås med,
jag har lärare som jag kanske inte själv har valt, men det är mitt val om jag ska
tycka om dom eller inte,

ett annat val som jag har gjort för ett tag sedan,
det var med dig den där killen ni vet, alla vet nog vem jag menar..
Detta valet var nog det som har förändrat mitt liv mest av allt,
det har både varit positivt ioch negativt, det positiva har varit att jag har fått ta igen
allt det som jag har "missat" under vårt år,
jag har även tillåtigt mig själv att ha kul och brytt mig om mig själv,
det som har varit negativt är att jag har mina dagar när jag verkligen tänker
på det som vi hade,
då jag är lite extra nere, jag saknar den bekräftelsen att du älskar mig,
det var mysigt att höra..
detta har verkligen förändrat min framtid,

Nu precis så stod jag för ett ganska så stort val,
vem skulle jag välja?! det finns inget elakare än när människor sätter en i situationen
där man måste välja vad man ska göra,
jag är inte den personen som vill välja en sida,
jag är en neutral person ( eller jag upplever mig själv som det ) ,
situationen var denna,
en kompis ville inte att jag skulle träffa en annan kompis,
kompis som inte ville att jag skulle träffa den andra satte mig is situationen där jag var tvungen att göra mitt val,
jag visste inte vad jag skulle göra,
jag är van vid att detta hände när man gick på lågstadiet och inte nu,
jag har nog aldrig kännt mig såå sårad,
det var hemskt!
och vem vet, kanske gjorde jag rätt val och kanske inte ?! ..

Iaf,
valen är inte enkla här i livet,
det finns svåra och det finns lätta val,
men även dom lätta kan påverka din framtid!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0