spontant.

Jag tror att vi människor ibland behöver lite spontana saker,
alltså göra saker som kanske inte är jätte välplanerade utan att ta
allt som det kommer istället..
Jag behöver nog det speciellt i mitt liv, dom som känner mig vet att jag alltid har dagarna
full planerade med saker,
och jag blir lätt rastlös om jag inte har något inplanerat..

Idag så gjorde vi faktiskt något spontant,
det började med att emelie kom hit här och vi satt och snackade
om allt nytt som hade hänt över en fika,
och det är bra att göra det .. man gör det för sällan bara sitter rakt upp och ner
med en kopp te och bara snackar , mysigt..!
Men efter ett tag så insåg vi att vi blev ganska så rastlösa och vi ville hitta på något kul inför
kvällen,
vi började med att kolla upp bowling.. och det hade varit kul träffat lite vänner och dragit och spelat bowling,
men då är det någon som har kommit på att dom som är under 18 år får inte spela bowling efter klockan sju,
det var nog det sämsta jag har varit med om,
och inte visste jag att bowling blev farligt för dom under 18 efter klocka sju.. menmen man ska ju lära sig något
nytt varje dag.
Så vi uteslöt då bowlingen och kände för att gå på bio ist..
men vi var nog lite för sent ute, i och med att på dom filmerna som vi ville se så fanns det bara utspridda platser kvar,
och hur kul är det på en skala på 1-10? ..
nej så även det uteslöt vi,
och när vi kände att allt hopp bara försvann ifrån oss då sa min underbart smarta kompis Linnea att vi kunde ju
åka in till stan och ta en kvälls fika,
och vi nappade direkt..
Jag och emelie åkte och tog en pizza och sen åkte vi in och mötte Emil och Linnea.
Nu kommer jag till det som var mest upprörande som kunde hända.. I Malmö stad så fanns det 2 cafer öppna klockan
8 på en lördags kväll,
okej jag hajar inte .. Föräldrar vill inte att vi barn ska vara ute och festa och bli fulla och ränna runt i stan FINE !
men varför kan det inte finnas några cafe öppna då så vi ungdommar kan hitta på någonting,
för vi kommer inte ens in på Big Bowl..
Herregud..! vad förväntar man att vi ungdommar ska göra då ..?

aaja,
spontan dag idag ..
Underbart!
tack mina vänner! <3

Kommentarer
Postat av: Linnéadensnea.

hahah, jag kan inte låta bli att skratta lite när jag tänker på bowlingen men det löste sig ju utmärkt tillslut och nu vet vi vart vi ska ta nästa kvällsfika. Dessvärre tror jag att vi måste vara tysta om ovanvåningen för andra, annars kommer de dit och tar våra platser men nog om det!

Ni är bra ni och det är kul att vi har kunnat umgås lite nu på sistonde. Jag har saknat det :)



ps. det värmde att du kallade mig underbart smart, kände mig så stolt över mig själv för ett ögonblick. hjärta.

2009-01-04 @ 00:18:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0