3/2-09

Hm, det är en sak som jag har tänkt mycket på,
speciellt nu på senaste tiden.
Och det är ganska så löjligt menmen..
Jag har tänkt på hur mycket sms egentligen betyder för mig.
och det betyder fatiskt så sjukt mycket, det kan avgöra mina känslor under en dag så lätt.

För någon månad sedan så smsade jag alltid med folk,
och folk smsade mig.
jag var nästan aldrig utan min telefon,
och när dagarna i skolan var förjävliga så hade man alltid någon att smsa
med så att det blev lite bättre.
Alla jobbiga morrnar som man steg upp, och allt var
bara skit jobbigt för att man hade sovit dåligt och man kände inte alls för att gå upp.
och när man tittar på mobilen för att se vad klockan är då kunde där vara
1-3 sms, där folk bara sa godmorgon och frågade hur det var,
och hoppades på att man skulle få en bra dag.
Detta gjorde att jag orkade.

Men vad hände?
nu MÅSTE man verkligen själv smsa för att få ett sms av någon som bryr sig.
Det är inte så att jag förväntar mig att jag ska få sms, om jag inte själv smsar.
Men när man själv börjar att smsa och bry sig varje gång.
så känns det lite sådär när den andra aldrig gör det.
vet inte om det är att smsa som har dött ut,
eller om folk är så himla upptagna hela tiden så att man inte hinner smsa.
eller så skiter man i det.

Med detta så tänkte jag säga att jag funderar på att kanske ta bort mitt comviq nummer,
vet inte riktigt om det är värt att ha det,
jag har ju det för att smsa.
aja, vi får se!
ni lär ju få veta om jag gör det ! :)
( jag har alltså inte gjort det än, så ni kan fortfarande nå mig där)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0