3/2-09

Jag och min lärare hade en väldigt intressant diskussion igår
efter min lektion.
Det började när hon utbryter " jag är feminist" .
och det första jag fick upp i huvudet det var en kvinna som inte rakar benen,
som inte klipper sig,
och som demonstrerar varje helg.
Min lärare såg i mitt ansiktsuttryck att jag just fick denna bilden.
Hon berättade då att alla blir lika förvånade
varje gång hon nämner att hon är feminist.
För att en feminist behöver inte vara någon som har det idealet som jag
fick u pp i mitt huvud.
Utan det är samhället som har målat upp en bild om att feminister är
si och så.
vi avslutade duskussionen med att vi båda var lite smått arga på
hur samhället sätter ut hur vi ska vara inte vara.

Efter att jag hade gått ifrån lektionen,
så insåg jag att hon hade ändrat hela min syn på feminister.
Det behöver inte vara den bilden som jag fick upp i huvudet,
och om det är någon feminist där ute som passar in i
den bilden så är det verkligen inget fel!

aja.
ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Linnéadensnea.

Varesig man är feminist eller inte så tycker jag alla borde kämpa efter att alla har samma rättigheter idag. Inte så självklart som folk tror, tyvärr :)

2009-03-03 @ 16:02:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0