28/11-09

jo idag mina vänner, idag har jag krönt min kung och drottning inom musiken.
det var inte svårt att göra det, verkligen inte.
Idag sjöng melissa horn för mig på palladium i malmö. det var magiskt, personligt och så bra.
melissa du sjunger för oss på ett sätt som gör att vi förstår dig. vi sätter oss in i ditt liv, och vi
känner igen oss. du är som ett kvinnligt svar på lars winnerbäck för mig. det som lars winnerbäck
uttrycker i sina texter det uttrycker du på kvinnligt sätt i dina texter. det är vackert. jag vill tacka melissa
för alla morgnar som du har gjort så bra, för alla kvällar och dryga stunder på bussen som du har lyst upp.
du är underbar, och du är så bra på att få mig att må bra.

Melissa och lasse får min dag att gå runt. då det är som jobbigast runt om mig, då det är negativt. då finns ni där.
ni finns där i ipoden dag som natt. ni finns där så fort jag behöver andas, bara luta mig tillbaka och andas. få lite andrum ifrån alla andra. det är skönt. ni sjunger om det problem som jag har i den studen, ni berättar för mig hur jag ska tolka saker och ting, och ni finns där för mig. det är underbart. jag trodde aldrig att jag skulle finna några som ni.

min pappa har alltid berättat för mig att musik är ett sätt att slappna av. jag har inte trott på det innan. men nu gör jag, jag är lugn med er. tack.

som ni förhoppningsvis förstår så har jag krönt  Lars winnerbäck till min musik kung, och Melissa Horn till min musikdrottning. det är fantastiskt och så underbart.

nu ska jag dricka min kopp te, tänka på Lasses konsert och Melissas idag.
ni har gett mig en upplevelse som jag sent kommer glömma. tack.

Kommentarer
Postat av: Josefine

Tänk att två personer som man inte känner, kan hjälpa en såå mycket. Det är stort.

2009-11-28 @ 23:31:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0