9/9-09

Jag har tänkt på en del saker på senaste tiden,
och det är saker som moralen säger nej till, kan man säga.

Varför skulle inte högt uppsatta människor en dag kunna komma till jobbet i mjukiskläder eller i slitna jeans och en tröja?
Vi är ju alla människor, och alla människor tycker om att gå i olika kläder. Det är inte alla som tycker att det är skönt att gå runt i kostym eller kjol hela dagarna. Jag förstår att det ser snyggare ut, men om vi alla är människor och alla tycker vi om olika saker, varför ska vi inte få visa det på jobbet?

Varför kan man inte säga till en kompis ärligt att man inte vill träffas idag?
Jag har märkt det att det är oftast killar som kan vara ärliga mot varandra. De kan bestäma en dag att de ska ses, men så kanske den ena av de inte känner för att träffas just den dagen, den är kanske trött eller har något annat att göra. Då kan de säga det rakt ut till den andra utan att den andra blir sur. Man det går inte på samma sätt med tjejer, för att då är man svikare och falsk och allt vad man säger. Det är så tråkigt. Det är väl bättre att man är ärlig istället för att vara med någon som man egentligen inte känner för. För att jag vill inte träffa en kompis som egentligen inte vill träffas. Det blir inte samma känsla då.

Varför kan man inte få vara så mycket som möjlig med sin pojkvän/flickvän?
Ni som känner mig vet att jag tänker extremt mycket på detta, kanske lite för mycket. För att om det är någon människa som är jätte mycket med sin pojkvän/flickvän då tycker man att det är konstigt och man stör sig på det för att de alltid umgås. Jag förstår inte varför. Det är upp till varje människa att bestämma hur  mycket man ska vara med sin pojkvän/flickvän. vissa vill vara med de alltid och andra inte. Om jag har en kompis som har en pojkvän/flickvän så vill jag att de ska vara så mycket som de vill, jag vill inte kommentera det. För att om jag vill vara med den kompisen en dag, då kan man ju höra av sig till den och säga det. Eller? Om min pojkvän kommer hem till mig och sover där varje kväll då vill inte jag att andra ska bry sig om det. För att ens äkta vänner stannar kvar, ellerhur? Varför bry som om alla andra då. Jag själv kan känna ibland att jag inte kan vara för mycket med min pojkvän som jag vill, för att då är jag rädd att någon ska säga något eller ta illa upp. och så får det inte vara!

Varför måste man smsa och ringas varje dag?
Jag förstår det inte, jag blir så trött ibland. För att vissa dagar så känner man inte alls för att smsa, vissa dagar så vill man bara vara själv. Man vill inte ha massor av frågor som " hur är det? " " vad gör du? " osv. jag uppskattar verkligen folk som skriver och skickar sms till mig, det är inte det jag säger. Utan jag menar mer att människor kan bli sur för att man inte hör av sig varje dag. Jag var en sån person innan, blev skit sur om ingen smsade på en dag. Men nu förstår jag, ibland har man en dag då man inte känner för det. Och varför inte varfa ärlig då och smsa och säga att man inte känner för att smsa idag.

Det var bara lite små tankar.
har ni tänkt på att det är 090909 idag ? :D


Kommentarer
Postat av: Anonym

vettigt!

2009-09-09 @ 16:40:07
Postat av: Malin

090909 o mina parents bröllopsdag =)



Vettigt du skriver, saker man själv funderar över...

2009-09-09 @ 21:27:29
URL: http://mmcs.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0