best friends?

det finns en sak som jag har gått och tänkt på ett tag.
det är hur mycket man saknar gamla vänner, alltså de vänner som man inte alls har samma kontakt med idag som man en gång hade. jag kan dra upp hur många exempel som helst. jag har aldrig haft en bästis som jag har växt upp med som jag har varit jätte tajt med och är det än idag, det har jag aldrig haft. utan jag har haft olika bästa vänner, hela tiden. Jag kommer ihåg i början när man börjar att umgås med en ny vän, när man umgås sådär tajt, då man gör allt tillsammans, och tillslut så börjar man att berätta allt för den andra och den andra gör likadant. då känner man verkligen att man har en bästa vän.

jag har verkligen tänkt på hur mycket jag saknar de "gamla" vännerna, det är sjukt.
jag vill ha det så idag igen. det känns som allt var så mycket lättare när man var yngre,
haha fast jag fortfarande är ung så känns det så.

det var så kul för att just en gammal bästa vänner skrev till mig idag
och sa att hon också saknade den gamla tiden. åååh vad underbart..

fast jag ska inte klaga jag har jätte fina vänner idag också,
och det där med bästis det finns inte på samma sätt i mitt liv idag.
för att jag har många bästa vänner.

Men ändå så tycker jag att man ska ta kontakten med de gamla vännerna,
det är något speciellt att snacka minnen med någon som man var vän med
för flera år sedan.



Kommentarer
Postat av: Fia

du kommer alltid vara min bästa vän. även fast vi inte träffas så ofta så vet jag vart du finns. sen kan man ju definiera bästa vän på olika sätt.

2010-01-18 @ 18:45:01
URL: http://ssophiia.blogg.se/
Postat av: Maria

Det är verkligen bitterljuvt att tänka tillbaka och titta på bilder från år tillbaka. Helt plötsligt dyker det upp en människa i minnet som man nästan har glömt hur mycket man egentligen saknar.

2010-01-18 @ 20:11:49
URL: http://idamariaviktoria.blogg.se/
Postat av: Carro

ja.. som jag saknar gamla tider..

speciellt när det var du och jag,

vi fanns verkligen där för varandra i vått och torrt. ser verkligen emot att träffa dig igen! <3

2010-01-19 @ 15:29:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0