Sweet dream or a beautiful nightmare

att drömma är något vackert och något helt fantastiskt. Det är så fantastiskt för att man kommer in i en hely ny värld, i sin egna värld. I denna världen så kan allt gå precis hur som helst. Du kan träffa vem som helst, kändis som någon släkting som har gått bort. Du kan var vem som helst, antingen så är du en tuff person som ingen vågar sig på eller så är du en enstöring som bara följer efter andra. I drömmarnas värld så kan du inte råka ut för något illa, du blir inte ledsen, du blir inte sårad och du blir inte lämnad. Drömmarna kan spegla hur du vill att din värld ska se ut idag, drömmarna kan alltså vara ett mål för dig som människa. Om du i dina drömmar är en vacker prinssesa så kan det vara dig verkliga mål att du en dag ska bli denna vackra prinssesa utanför drömmarnas värld. jag personligen älskar att komma ihåg en vacker dröm, en dröm som jag kan dra med mig in i verkligheten. det bästa för mig är när drömmarna är så vackra att man går och tänker på de en hel dag, och på kvällen så vill man bara tillbaka till denna vackra dröm och stanna kvar där eller drömma vidare i drömmen.

Men så finns det ju den andra sidan, alla mardrömmar. När barn är små så drömmer de oftast mardrömmar som får de att börja gråta och absolut inte våga kolla under sängen för att kanske så ligger där ett spöke. desto äldre man bli desto mer kommer man ihåg sina mardrömmar och kan dra de till verkligheten. när jag själv drömmer en mardröm så drömmer jag om saker som jag verkligen fruktar, så som otrohet eller att någon nära dör. det är hemskt. detta är precis som att komma in i en helt ny värld. denna nya värld är grov, hård och hemsk. människor lever här på att såra andra, göra andra ledsna.

saken är den att jag drömde en mardröm inatt, den var hemsk och jag kommer ihåg varje känsla och varje sekund av den. när jag vaknade upp så hade jag samma känsla inom mig som jag hade haft under mardrömmen. jag kunde inte somna om..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0