kraven,

Just nu så känns det verkligen som att alla krav tar över mig,
det känns som att jag så sjukt mycket krav på mig hur jag ska vara,
hur jag ska göra och bete mig,
det sjuka är att det är jag själv som sätter dessa kraven..

jag har så länge som jag kan minnas haft otroligt höga krav på mig själv,
som ögst krav har jag på mig själv i skolan,
skolan det har liksom alltid varit min grej,
det är i skolan som jag har varit dukitg, jag intresserar mig och tycker att det är roligt och viktigt med skolan,
det har alltid varit viktigt för mig att jag ska ha bra betyg,
jag strävar alltid efter att få högsta betyg i allt..

Men nu på senaste tiden så har det blivit lite jobbigt med dessa kraven,
jag ställer enorma krav på mig själv i skolan och har kommit underfull med att jag inte alltid kan nå upp till dess kraven ..
och när jag inte når upp till dessa kraven så blir jag såå beviken på mig själv,

mina föräldrar påminner mig hela tiden om att man inte kan vara bra på allt,
och det så saant så , men skolan har ju alltid gått bra innan !

jag är nog inte den ända i denna stor värld med dessa kraven på sig själv,
och det är verkligen något som jag måste jobba med,
tyvärr så är detta inget som mina vänner eller min familj kan hjälpa mig med,
utan det är något som jag själv måste fixa..

tack för ni som löser bloggen min.!

Kommentarer
Postat av: Sophia

Anar en viss negativitet i din blogg nu förtiden. Man kan inte vara bäst på allt, och någon måste vara sämre på något annars blir det fel i systemet. keep on rocking!

2008-10-21 @ 05:09:01
URL: http://ssophiia.blogg.se/
Postat av: MissOlsson

Bra skrivit.

Know that feeling you have.



Men man lär sig med åren, med tiden. Det lovar jag. Man kan inte alltid vara bra på allt. Men man kan alltid kämpa och det gör att folk ser att man VILL och det är viktigast av allt :)

2008-10-23 @ 14:13:05
URL: http://040skiljetecken023.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0