Jag tror att allt har sin tid..

Om jag ska vara riktigt ärlig så tror jag verkligen på att allt här i livet har sin tid,
skolan den har sin tid, jobben dom har sin tid, pojkvännen har sin tid, och jag tror att till och med vännerna dom har sin tid...
det tog mig ett bra tag till att inse detta..
i helgen så var vi på 70 års kalas, och då sa någon såhär till mig " det är inte lönt att bråka med sin pojk/flickvän utan det är istället bättre att man tar vara på den tiden som man har tillsammans" .. och jag önskar verklligen att någon hade sagt det till mjig innan, för att då hade jag kanske sluppit att bli sur på min pojkvän för allt, och kanske tänkt så istället att skit i det och ta vara på den tiden som man har tillsammans, för att man vet faktiskt inte när den är slut.. sorligt nog!
Jag tänker på detta med min syster också, för att vi bråkar om dom mest onödiga sakerna som man kan tänka sig, det kan vara allt från att hon har tagit mina stumpor utan att fråga tiill att hon inte har plockat undan i köket.. moget liksom !
men jag antar att så är det, men om man egentligen skiter i alla dessa små sakerna och tänker på att utnyttja den tiden som man har tillsammans, för jag kan slå vad om att jag när jag flyttar hemtifrån kommer att sakna den tiden som jag har med josefine,
även om jag inte riktigt uppskattar det nu , alla filmkvällar som jag och josefine har , eller när vi inte kan sova så smyger man in till henne och sitter och snackar halva natten istället,
jag uppskattar inte det så mycket nu , men jag lovar att jag kommer att göra det förr eller senare!
När jag och josefine satt och snackade idag så kom vi fram till att det är en av våra förre detta närmaste kompis som inte hör av sig till oss mer, och man säger att personen saknar oss men ändå så hör denna personen inte av sig,
och min syster hon var väldigt upprörd över detta,
för at vi har trotts allt varit så nära varandra,
och när mkin syter sitter och berättar att hon är väldigt upprörd över detta så kommer jag och tänker på det som min morfar allt säger till mig,
han berättar alltid för mig att allt jhar sin tid och jag har verkligen ALDRIG riktigt hajat vad det betyder,
jag har bara hållit med,
men nu jävlar  kom jag verklgien på vad det innebär,
För att denna kompisen som vi nu har "tappat" de är egentligen inget fel på det,
för asså även vi hade vår tid, när vi var nära kompisar då hade vi hur kul som hellst, asså det hade vi verkligen men nu när vi inte umgås mer då tycker jag att man får tänka på att vi har haft vår tid,
klart att det kan vara jobbigt för det tänker jag med, för att när jag täänker på att vi hade vår tid då tänker jag på alla dom gångerna som man inte skulle bråkat just för att ta vara på den tiden som vi hade tillsammans, för man vet trotts allt inte när den tar slut..
det finns massor med saker som jag skulle vela ändra på när den gäller denna kompisen, men det går inte förvår tid har varit,
och nu har jag verkligen lärt mig något,
jag vet att nu när jag har mina kompisar så ska jag verkligen ta vara på tiden som vi har,
för imorgon så kanske vi inte är vänner mer,
det vet man faktiskt inte!

så det jag vill säga till er det är att ta vara på den tiden som man har,
den kan försvinna snabbare än vad ni tror!
& allt har sin tid, gå inte och deppa om ni tappar någon,
utan lev på era underbara minnen tillsammans istället!
det tänker iaf jag göra!

Kommentarer
Postat av: Sophia

Höll nästan på att fälla en tår.

Det är verkligen så.

Ta vara på tiden, för livet är oerhört skört<3

2008-07-15 @ 17:03:38
Postat av: Ellinoer/harry

Jag måste medge att du har en poäng i det du säger, men du måste erkänna att det är liite kul att bråka med sina syskon? hahah ÄLSKAR DEJ

2008-07-15 @ 23:03:26
URL: http://ellinoerbrandt.blogg.se/
Postat av: Ellinoer/harry

Btw, Harry hälsar/

2008-07-15 @ 23:03:59
URL: http://ellinoerbrandt.blogg.se/
Postat av: Emelie

Jätte bra inlägg! Håller med, njut av tiden och av dom du älskar! Gör det du vill av ditt liv, pusspuss <33

2008-07-17 @ 22:33:01
URL: http://elleebellee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0