rätt eller fel?

Det finns en sak som jag verkligen inte förstår mig på,
det är rätt eller fel saken?
Vem är det som vet om det är rätt eller fel?
självklart så pratar jag inte om allvarliga saker så som mörda och så,
för då vet ju alla rätt och fel..
men alla andra saker,
jag förstår inte varför man inte lever i nuet ?
Det som känns rätt för mig just nu kanske inte känns rätt för mig imorgon, men ska jag verkligen avstå från att göra det bara för att det kanske inte känns okej imorgon?
ska man verkligen tänka så?
så om jag vill smsa den där killen, och det verkligen känns rätt, ska jag verkligen skita i att göra det för att han kanske inte svarar och då kommer jag att må dåligt sen?
jag tror verkligen inte att vi ska tänka så ..
varför litar man inte bara på magkänslan och tar koncekvemserna sen?
för att även om konsekvemserna kommer att svida så kommer vi att lära oss något av det och nästa gång så kommer inte magkänslan att säga det man ska göra ,
det jag menar är att om min magkänsla någongång säger att det är rätt att köper den där extremt dyra klockan så att jag inte har råd till något på hela månaden,
och sedan när månden går så ångrar jag så mycket att jag köpte den klockan,
så nästa gång som jag står inför detta valet så kommer min magkänsla påminna mig om hur jag kände senast och det kommer att hjälpa mig till att välja rätt.
Men kan man verkligen förlåta någon som bara lever i nuet?
kan man verkligen det?
om jag gör något dumt ska du kunna förlåta det då om jag bara lever i nuet?
Självklart tycker jag, om det inte sårar någon annan, VERKLIGEN!
när jag pratar om att leva i nuet så pratar jag om att man ska leva livet,
man ska göra allt det där som man vill göra, för vem vet en dag så är det kanske försent och ska du då se dig själv i spegeln och se någon som aldrig levde livet i nuet utan istället tänkte " tänk om" ..
En sak som är viktigt det är att man lär sig av sina misstag,
men lev alltid livet!
en dag så kan det vara försent,
jag har kommit fram till det nu, jag kommer att leva mitt liv, och livet är verkligen för kort för att alltid tänka " tänk om " ..

Tänk på det mina vänner,
gör som jag lev livet,  för det kan ingen dömma er för!


Kommentarer
Postat av: Sophia

Bra blogg, och visst det stämmer.

Man ska leva i nuet och lära sig av sina misstag.

Det är ju faktiskt dom som hjälper oss.

Men samtidigt ska man inte vara rädd för att göra fel.<3

2008-06-22 @ 22:38:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0