hjärta eller hjärna?

nu har jag kommit till det valet som nog är det svåraste, ska man välja hjärta eller hjärna?
Jag förespråkar alltid själv att man alltid följer hjärtat,
alltid i vilket läge det än är så är det hjärtat som leder dig till det rätta..
men jag blir bara mer och mer osäker över vad jag ska välja,
är det verkligen hjärtat som man ska följa?

alla säger till mig att du ska följa hjärtat och inte hjärnan,
att du alltid ska göra det som känns bäst för dig och inte för någon annan,
men tänk om man inte vet vad som känns bäst vad gör man då?!

Just nu skriker hjärtat efter dig,
en besvikelse som denna kanske inte verkar så stor för vissa,
men när man har gått och längtat efter någon en hel dag för att träffas på kvällen,
det är det som har varit min drivkraft idag, genom mitt prov, genom alllt som dagen har bjudit på..
Och sen på kvällen så finns du inte där,
du kommer inte..
För vissa så är det bar att skaka av sig, men jag är inte som alla andra,
jag kan inte bara skaka av mig en sak som denna..
det känns som att någon tar ens hjärta och bara kramar isönder det..

hjärnan säger nu till mig att vara osäker,
jag vet inte vad jag vill.. något säger mig att jag kommer att bli sårad,
och aldrig mer av en kille,
ALDRIG mer, jag har blivit det vad jag ska..
Det har nog gått så långt att hjärnan börjar att ta över..

Men jag kan ändå inte säga att hjärnan tar över,
för att jag kanske tänker för mycket ?
det kanske inte alls är så hemskt som jag känner,
det kanske inte är en så farlig besvikelse?

Det som far runt i hjärnan hela tiden det var hur vi hade det innan,
hur var det då ?
jag blev sårad och sårad..
 det kanske är som Helene Sjöholm sjunger i Gabriella sång , "Jag kanske inte hade något val att stanna kvar hos dig utan bara viljan att stanna hos dig?" ..

Jag har följt mitt hjärta nu ett bra tag,
och det är klart jag har inte ångrat det, jag har haft det jätte mysigt
och jag har fått upp hoppet igen,
men jag blir ändå så osäker..
Man säger att tiden läker alla sår,
men jag tror inte på det! jag tror verkligen inte det,
det hjälper inte att fly ifrån något problem här i livet,
man måste gå in i problemet och ta tag i det.

Att fly ifrån något problem är mesigt,
det hjälper inte för det ända man gör är att flyttar fram det..
 
Det är nog trotts allt som My säger, " bara för att man gör slut så betyder inte det att alla gamla problem försvinner, det gör det kanske ett tag, men inte i längden " ..


Kommentarer
Postat av: m

du skriver så fint vännen..



det kommer alltid finnas i bakhuvudet, de där minnena som alltid kommer finnas kvar. man kan aldrig radera det förflutna, utan man måste försöka leva med dem och hoppas att man lärt sig av sina misstag och inte hamnar i samma fälla igen. kanske har ni förändrats, kanske kan det funka igen.. men komihåg, att verkligheten kommer alltid ikapp, och att låtsas som att allt är bra blir bara fel.



ta varje dag som den kommer och se vad som händer, kanske blir det ngt eller kanske blir det inte något. det är smällen man får ta :)

2008-11-10 @ 22:09:24
Postat av: m

du skriver så fint vännen..



det kommer alltid finnas i bakhuvudet, de där minnena som alltid kommer finnas kvar. man kan aldrig radera det förflutna, utan man måste försöka leva med dem och hoppas att man lärt sig av sina misstag och inte hamnar i samma fälla igen. kanske har ni förändrats, kanske kan det funka igen.. men komihåg, att verkligheten kommer alltid ikapp, och att låtsas som att allt är bra blir bara fel.



ta varje dag som den kommer och se vad som händer, kanske blir det ngt eller kanske blir det inte något. det är smällen man får ta :)

2008-11-10 @ 22:12:27
Postat av: ellinoer den coole (H)

Louisefis, man ska alltid följa sitt hjärta! Hjärnan är för smart för att lura och hjärtat säger "go for it" ! <3

2008-11-11 @ 23:24:20
Postat av: Anonym

Louisefis, man ska alltid följa sitt hjärta! Hjärnan är för smart för att lura och hjärtat säger "go for it" ! <3

2008-11-11 @ 23:25:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0