människor,

I denna världen så har jag upptäckt att det finns både människor som är bra,
såna människor som vill alla väl, och som gör allt dom kan för att andra ska må bra,
sedan så finns det dom människorna som mår bra över att någon annan mår dåligt,
dom trycker ner en person som dom sedan går och skrattar och mår bra åt,
och detta är så fel!

Jag har aldrig själv tänkt på det innan att det är så pass många som mår dåligt över vad någon
annan gör,
mobbing är ett starkt ord för mig,
och jag har aldrig tänkt på det innan, man har hört om det i skolan och så men det är aldrig
så att jag har satt mig ner och tänkt,
men nu på senaste tiden så har jag upptäckt att det är verkligen ett starkt ord,
det är verkligen något allvarligt!
Det är oftast " dom dåliga " människorna som mobbar andra,
man kanske mobbar för att man själv är så osäker på vem man är och vem man ska vara med,
men ska det verkligen få gå ut över någon annan människa?
är det verkligen rätt att någon annan mår dåligt för att du ska må "bra" .

Bra människor behövs det verkligen mer av på denna jord,
om alla hade varit bra människor då hade vi kanske inte haft krig,
fattigdom
och svält!
men vi människor idag är allt för självupptagna för att tänka på andra,
och det måste vi ändra på!

För trots allt så är det så att det du gör,
det kommer att påverka alla andra i världen,
de val som du gör det kommer att påverka din omgivning!

tänk på det,
du är verkligen aldrig ensam..
om du tänker säga något dåligt hädanefter så tänk ett snäpp längre,
för det kommer jag att göra!
för nu vet jag hur mycket det sårar, ord sårar mer än vad du tror!

tack till alla som läser min blogg!

Kommentarer
Postat av: Kusinen

Klart jag läser.....ses snart !!!! Kram

2008-11-27 @ 13:40:36
URL: http://malincasper.blogg.se/
Postat av: S

<3333333333

2008-11-27 @ 18:15:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0