otrohet&falskhet

otrohet och falskhet är nog det värsta jag vet,
det finns alltså inget värre än detta..

nu på senaste tiden så har jag verkligen börjat att tänka på detta,
och fördommarna har börjat att komma,
när vi har disskutert detta i skolan så har vi kommit fram till att
killar är nog dom som är mest falksa och otrogna trotts allt,
i mitt fall så är det ju så..
Jag skulle aldrig ha mod eller ork till att vara otrogen mot en kille,
för jag ser ingen mening i att vara det,
är man tillsammans med någon och älskar denna personen mest på jorden då ska man vara med denna personen, är man då med en annan samtidigt då älskar man ju inte denna personen så mycket, eller har jag fel?!
Otrogenhet för mig det betyder inte att min kille kysser en annan tjej, för om det skulle hända så föredrar jag att killen själv kommer till mig och berättar om vad han har gjort och att han ångrar det , för då kan jag faktiskt förlåta det,
men om jag där emot får reda på det av någon annan då kan jag verkligen inte förlåta det,
det är här som falskheten kommer in,
varför kan man inte bara stå för vad man har gjort?!
varför kan man inte ta koncekvenserna som kommer ?
är det så svårt?!

att ljuga är nog också det värsta jag vet,
jag är en mycket ärlig person, ni som känner mig vet om det,
jag är ibland för ärlig, och det är självklart inte bra..
men är det inte bättre att vara ärlig än att stå och ljuga?
om en kompis frågar dig hur hennes/hans hår ser ut?
och du egentligen tycker att det inte alls ser ut, väljer du då att säga att det är jätte fint fastän du inte tycker det? bara för att det kanske sårar henne/honom om du äsger som det är ?
jag själv hade valt i denna situation att vara ärlig,
för om man tänker sig in i kompisen som frågars situation,
hon/hn vill ju ha en ärlig åsikt ellerhur?!
för att hon vill ju veta vad andra tycker, har jag fel?

varför jag skriver om detta är för att jag just råkade ut för detta igår,
jag fattar inte varför man inte kan vara ärlig?
måste man vara med 1222 stycken samtidigt?
vaddå säger du samma sak till dom andra som till mig?
OMOGEN somfå,

tack och hej leverpastej!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tjejer behöver en anledning till att vara otrogna.

Medans killar behöver en anledning till att inte vara det.



Sjukt men sant

2008-10-15 @ 11:18:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0