Fotboll

Det är helt sjukt vad jag saknar fotbollen,
dum som man var så la man ju fotbollen på hyllan efter 7 år,
det är nog det största misstaget som jag någonsin har gjort!!

fotboll det har varit mitt liv innan,
jag har verkligen älskat det ..
spelet har varit underbart, att bara jaga efter en och samma boll,
gemenskapen som man har i laget,
alla träningar som man har tillsammans,
när man hittar på något ball med laget,
cuperna som man har åkt till, och umgåtts med laget i en dag,
alla tidiga och sena matcher som man har åkt på i ur och skur,
varför gav jag upp detta ?!

Jag har spelat i två underbara lag,
först i Malmö södra, och det är en historia för sig själv,
det var där som jag lärde upp mig till att bli en riktig fotbollsspelare,
det var en sån gemenskap i detta lag, alla kände alla,
alla vuxna visste vem alla barnen var,
alla tränare la ner hela sin skäl i träningarna för att vi skulle ha det roligt,
alla cuper som vi har åkt till tillsammans,
även om vi kanske inte var jätte bra så var vårt motto att vi skulle ha kul och det hade vi verkligen ,
sedan gick man över till Limhamn som verkligen är en större klubb,
och allt var verkligen bra här med,
börjadeförst att spela med 92:or, men det kändes inte bra, trvides inte i laget
så jag gick ner och började och spela med 93 : orna och här trivdes jag verkligen,
vi hade det sååå kul tillsammans!
men tillslut så var det dags för damerna,
och det blev för tufft!
orkade inte med den pressen, också hade jag tröttnat på fotbollen,
så jag slutade..
USSH !

och nu sitter jag här 2 år senare och ångrar mig,
så jag har pratat med några kompisar,
och vi ska nog börja spela igen!

det jag vill säga är att, ge aldrig upp,
att ge upp för skolan det är bara BULLS HIT !
för det är bra att träna något om man går i skolan,
man blir piggare och kan tänka bättre då !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0