le åt minnena

Okej,
jag har nog gått igenom det som jag trodde var det värsta som någonsin skulle kunna hända i mitt liv,
jag har gjort HELT slut med min pojkvän,
okej det är ett tag sedan nu, men det är först nu som jag verkligen har vågat att tänka på det,

jag hade målat upp bilden av att jag skulle ligga och gråta hela nätterna,
jag skulle vara helt nere i skolan,
jag skulle ALDRIIG mer kunna kolla på en kille utan att jämföra honom med mitt ex,
jag skulle helt enkelt inte fortsätta att leva..
Men som tur var så har det inte varit såhär,
det är klart att jag har gråtit någongång när man har tänk tillbaka, och jag har haft mina dagar då jag bara har varit nere för att jag har tänkt på "oss" .. Men det är såå det ska vara,
men nu ikväll så har jag suttit och funderat på att man borde bara le åt våra minnen och inte gråta ..
tänk på allt det som vi har gjort tillsammans,
alla släktmiddagar, alla utflyter, alla filmkvällar, alla nätter då jag har somnat i din famn..
allt detta är minnen,
och idag så satt jag bara och log när jag tänkte på det,
varför gråta ?! ...
detta är minnen som du och jag har skapat, man behöver inte tänka så negativt,
vi har haft vår tid och den har varit underbar!
Jag ångrar verkligen ingenting som jag har gjort med honom, inte för en sekund!

men problemet nu är att jag verkligen vill se honom lycklig,
jag vet om att han inte var lycklig med mig i slutet,
jag vet om det och det sårar mig faktiskt, men jag var inte heller lycklig..
det var helt enkelt slut mellan oss, det tog sakta men säkert slut.. det rann ut i sanden som man brukar säga!
jag vill som sagt se honom lycklig, och även om det är med en annan tjej så vill jag ändå se honom lycklig,
jag vill inte se honom sårad mer ..
Jag vill kunna stötta honom till 10000% , men hur ska jag kunna säga det till honom?

Jag har gått vidare,
det har jag .. jag ler åt alla minnen som vi har,
och jag lever verkligen livet nu, jag har alla mina vänner,
jag har min skola och jag har någon ny kille att titta på,

& jag hoppas verkligen innest inne att han också kan bli lika lycklig igen,
vem vet han är kanske det redan..
men vad ska jag säga till honom för att han ska förstå att han är en vän för mig som jag vill ha hela livet,
utan kärleken,
det finns ingen kärlek mellan oss mer, eller ja inte just nu...
men vänskapen?! ..

Jag tror dock inte att du läser detta,
men om du gör det, hade du kunnat vara vän med mig då?!
hade du kunnat prata problem med mig precis som du gör med vilken kompis som hellst?!
jag hade klarat det tror jag ,

Mitt mål är att se dig lycklig igen ... !

Kommentarer
Postat av: Sophia

Titta du har inställningen gumman! Den där utan tvivel känslan borde du alltid bära med dig, men ibland bara tappar du den. Försök att alltid tänka såhär så blir det mycket lättare, jag lovar dig. Jag är stolt över dig hur du har klarat det här, och jag har inte varit en del av dig på slutet av din och alex resa..Kanske är det bra, att du fick klara detta på egen hand. Du kanske har blivit starkare när du sitter och tänker på det att det var du som höll i tråden, och ingen annan åt dig? Om detta inträffar igen, så är du nog inte lika osäker som du var innan? Everything happends for a reason! Keep in tuch! Kram på dig vännen! / Sophia

2008-09-24 @ 16:47:30
URL: http://ssophiia.blogg.se/
Postat av: Hanna

så jävla stolt jag är över dig, att du alltid kan vara såhär positiv. helt underbart att se dig såhär glad, även fast jag vet vad som har hänt. fan, du är nästan min förebild, vill också vara så positiv. älskar dig <3

2008-09-24 @ 18:03:25
Postat av: Elleee

Häärligt gumman! Lev nu livet, men det vet jag att du gör ;D Jag gör det samma och njuuuter som bara den! <33

2008-09-24 @ 18:58:51
URL: http://elleebellee.blogg.se/
Postat av: Du vet vem:P

jag har läst din blogg varje dag:P men behöver ju inte gå in på de:P men jag vill gärna vara din vän och vem vet när vi väl har blivit vad ska man säg vuxna så kanske det finns plats för oss igen för jag har inte glömt dig och kommer inte göra det du var min stora kärlek och tveksamt om nån kommer ta den platsen i mitt hjärta så som du tog det du vet att du e den enda som har nyckeln som kan låsa upp det igen. och nån gång framöver hoppas jag på att det kan vara du som kan låsa upp det igen men till dess så är det stängt tills någon med din nyckel kommer tillbaka(L)<3

2008-10-11 @ 22:58:57
Postat av: My :)

jag skulle också vilja kunna le över minnena än gråta över de..



du är så bra louise ! :*

2008-10-12 @ 14:56:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0