12/8-09

Idag så har jag kommit hem ifrån Tunisien, jag åkte ifrån 46 grader till 16 grader.
Ni kan ju bara tänka er hur mycket jag frös när jag gick av planet.
Det har varit en helt underbar vecka, jag och älsklingen har haft skit mysigt.

Vi steg upp tidigt varje morgon för att vi skulle kunna få en solstol, för att på det hotellet
som vi bodde på så var det bara barnfamiljer och de är uppe med tuppen varje morgon för att
de skulle få en solstol så att man var ju tvungen att hinna före dem upp och ta en solstol.
Fast det var ändå ganska skönt att komma upp i tid för att då hann man vara ute i solen så länge
som det bara gick.

Jag var lite negativ i början till maten och så för att jag är lite äcklad av mig om man säger så,
jag kan inte äta allt med all runt om och så, haha töntigt jag vet!
Men det var riktigt god mat, det fanns allt möjligt att äta där. Lite av deras egna rätter också lite av
Europeisk mat. Jag och alex åt ute en dag, då åt vi vars en pizza också vars en läsk det tillsammans
blev 80 svenska kronor. Så att det var ju sjukt billigt där!

Självklart så handlade jag sjukt mycket där, för att det var sjukt billigt. Vi åkte in till Medinan hette det
en dag. Medinan är en del av den gamla stads muren som de har gjort om till ett typ shoppingcenter.
Och där var sjukt mycket småbutiker och alla drog in en i sina affärer och försökte att få en att köpa av
de och ingen annan. För mig och alex så räckte det att vi gick in i två butiker så hade vi köpt allt det som
vi behövde. haha!

Ni kommer dock inte tro vad alex fick mig att göra! han fick mig att åka jetski och jag var skit rädd,
det hoppade som fan och det gick sjukt snabbt! haha.
Men asen vad fett det var, det var ändå en så underbar känsla att åka! sån frihet! :)

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva mer om resan, det var bara hur underbart som hellst. varmt varje dag och jag
låg och pressade hela dagne! :D

åhhh,
har ni haft det bra här hemma ? :D


Kommentarer
Postat av: Kusinen

Välkommen hem kusse!!!!!!! Liiite avundsjuk på dig men inte mkt, inte alls....vill också resa!!

Vi ses nån dag, o glöm inte caspers kalas den 30/8 där ni ska vara "lektanter" Kram

2009-08-12 @ 21:31:02
URL: http://mmcs.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0