16/8-09



Det var igår då Timbuktu spelade på malmö festivalen då jag insåg att han är verkligen en kung för malmö/Lund.
Han sjunger som en Gud, han ser ut och en gud och han sprider värme och trygghet som en Gud och det bästa av allt så dansar han som en Gud.
Detta bevisade han verkligen igår, han spelade hans bästa låtar igår, och nästan hela publiken var med
och sjöng och hade hur kul som helst. Det spred sig sakta med säkert en
 glädje och en värme våg över Malmö igår när Timbuku började att spela.
Mitt i konserten och mitti en låt så stoppar han musiken och börjar att skälla ut någon i publiken som har börjat bråka och slåss, han säger saker så som att " ni visar upp malmö ifrån sin svaga sida". Detta visar bara på hur mycket respekt han förtjänar, att han bryr sig om hur det är i publiken och att ingen ska bråka. Redan när konserten började så säger han " mina vänner glöm nu inte att vi alla är här för att ha roligt inget annat", så underbart!
Jag gick ifrån konserten när den var slut med världens leende på läpparna, det var så underbart!
han är absolut en kung och en gud!
tack för det Timbuktu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0