24/8-09

Mina vänner,

nu har jag tänkt till igen. haha!
Jag har tänkt på att tro, det är nykeln till allt här i livet. Det behöver inte vara att man måste tro på
någon sorts religion, utan det kan vara att man tror på en dröm eller en framtid. Att tro på något
det kan också innebära att man strävar efter något. Om jag tror på att jag och en vän kommer att
bli bättre vänner en gång i tiden, då strävar man också efter det.

Det är precis samma som i en dröm, om jag verkligen tror på att jag kommer att bli advokat.
Då kommer jag också att sträva efter att bli det. Jag säger inte att man alltid lyckas med att
bli det som man vill bli, bara för att man tror på det. Men det är som en strävan om man väl tror på det.

Jag har kommit i många situationer då jag har behövt att tro på något, situationer som man egentligen inte
tänker på att man behöver tro på något för att lösa det. Exempelvis när man bråkar med pojkvännen, då måste
jag själv tro på att det ska bli bra mellan oss, annars så kommer det inte bli det. För att då kommer man inte
att sträva efter att det ska bli bra.

att tro på något innebär också förtroende, att man litar på någon. kanske inte är en jätte tydlig koppling, men för
mig är det. När jag säger att jag tror på något så menar jag också förtroende för en människa, skola, utbildning osv.

men det viktigaste av allt är att det innebär en trygghet, i många länder så är det religionen som är som en trygghet
för människorna. Det kan även vara en vän som man tror på occh känner trygghet hos!

Mina åsikter, mina tankar!

Kommentarer
Postat av: E.

Belief =) Älskar dig!!

2009-08-25 @ 00:25:55
URL: http://elleebellee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0