27/2-09

På schemat idag så stod det att vi skulle gå ut och gå,
och medans vi gjorde det så skulle vi samla in stenar, som vi sedan i grupper skulle
diskutera.
och jag var inte så positiv till detta, stenar är inte riktigt min grej.
Men ändå så gick man med ut för att det kunde ändå bli bra,
när jag kom ut så upptäckte jag att det var enormt fint väder,
solen sken och det var världens vackraste väder!

Vi började att gå mot Bo01, och då gick jag där i min egna lilla värld,
jag gick inte med någon speciell sådär, utan jag gick och njött av vädret.
helt plötsligt så åker en buss förbi, och där sitter min syster och vinkar till mig,
och i samma ögonblick så ringer hon upp mig, och det är så underbart att ha Josefine ibland,
hon på något sätt räddade mig ur min ensamhet.
Så jag snackade lite med henne, och sen när hon skulle lägga på så var vi nästan framme på vår samlingsplats.

Det var där vi skulle förhöras om stenar.
Till min stora förvåning så ser jag två bekanta ansikten nere vid havet,
det är Linnea och Levinia som går på Vittra.
Vi snackade en hel del, och sen så följde dom med på en snabb fika!
underbart..

det var då som jag insåg hur mycket jag saknar folket på Vittra,
där behövde man inte var någon speciell för att passa in,
man behövde inte vara någon annan än vad man är,
man kunde vara sig själv, och trots att alla var sig själva
så var alla med varandra.
Det känns som att gymnasiet kräver något mer,
jag kan inte ríktigt sätta fingret på vad det är som krävs mer på gymnasiet.
Jag saknar Vittra folket,
där hör jag hemma, det är där alla känner mig,
det är där jag kan vara mig själv alltid!

Nu har jag satt fingret på min ensamhet,
jag saknar Vittra folket,
vissa dagar saknar jag de så mycket så att jag får ont,
ni är speciella, och jag kommer aldrig att glömma er!
<3

Kommentarer
Postat av: Julia (:

det kommer alltid vara ngt man vill ha tillbaka som man inte kan:/ :)men detta kommer blir bra!!<3

2009-03-01 @ 21:31:00
URL: http://juliacasspe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0