A och O

Jag skulle nog aldrig kunna tro att en lärare skulle betyda så mycket
som det gör i gymansiet.
Det jag menar är att, det är verkligen A och O i gymnasiet hur en lärare är , och
hur duktig en lärare är. för det avgör precis allt när det gäller betyg.

På grundskolan så var det en helt annan sak,
det var nästan skit samma om en lärare var bra eller inte,
för att man visste att man kunde klura ut det på ett eller annat sätt.
Det fanns alltid en annan lärare som man kunde gå till och få lite
extra hjälp.
Men det är verkligen tvärtom i gymnasiet,
här spelar verkligen läraren en roll. Om en lärare inte är bra då
tappar man helt lusten till att gå till den lektionen, och oftast så
finns det ingen annan lärare som man kan vända sig till och få
hjälp för att dom har ett helt annat ämne.
Jag trodde verkligen aldrig att lärarens betydelse skulle förändras
så mycket när man kom upp i gymnasiet.

jag har nämnligen insett detta iadg för att jag var med om en sak i skolan idag.
det var på min matte lektion, och vi satt hela klassen och väntade på att lektionen
skulle börja, och vi satt där i 10 minuter och bara väntade utan att vi hade fått någon
uppgift.
Till slut så började det med att vi skulle få tillbaka våra prov, och vi fick då tillbaka dom
och det visade sig att det inte gick alls bra för mig, klart att man blir besviken och så,
men ändå så tänkte jag att jag skulle kolla igenom det, och ser då att jag inte har fått poäng
på vissa uppgifter, och jag fattar inte varför svaret var ju rätt och allt.
Jag räcker upp min hand, och det är många som hade frågor så att han gick runt och svarade
på allas frågor angående provet.
När det bara är min fråga kvar, då bryter han för MT ( mental träning) , jag blir så förbannad för att det
är verkligen inte första gången som detta händer att han bara skiter i mig,
så jag ställer mig upp och skriker och frågar om han inte ser mig,
då säger han bara att han inte hinner, när nästan hela klassen reagerar på detta då bestämer han
sig för att han ska komma och hjälpa mig.
När jag frågar min fråga så svarar han inte på den, utan han säger att han inte vet varför han har gjort såhär
och han vet inte vad jag ska öva på tills omprovet. För det är ju upp till mig tydligen att själv ta reda på det,
och för mig är det självklart att det är läraren som ska kunna ge mig uppgifter om vad jag ska kunna..!
Efter lektionen så är det många som är upprörda över provet, och för att vi inte har gjort något på lektionerna.
Våra lektioner går ut på att lyssna på hans föreläsning och sen så ska vi ha mt, och sen är det slut!
och jag lär mig inget på det!
jag måste själv få jobba i matteboken för att lära mig saker..
Vi gick vidare med detta till rektorn som nu ska ta tag i detta..!

tack och hej!


Kommentarer
Postat av: malin

du är över kas på att blogga! fixa fram lite mer bilder!

2009-07-25 @ 00:31:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0