ARG.

något helt sjukt hände mig igår,
det var heeelt sjukt!

Jag och jessica går på bussen här i malmö utanför mig ,
också ska vi till Svedala så vi stoppar ner våra busskort och sen så går vi in
och sätter oss,
och under hela resan så satt vi och snackade och jessica träffade några vänner
som on satt och snackade med.
När det är dags att gå av så säger busschaffören att alla ska gå av där framme för
att dörrarna är isönder där bak.
så alla traskar fram där framme trotts att dörren hade funkat vid förra hållplatsen.
och när jag och Jessica ska gå ut så stänger han dören mitt framför oss,
och vi fattar ingenting så vi vänder oss bak till honom och frågar om han kan släppa ut oss
men då så säger han
" vad fan håller ni på med för skit"
 och vi blir helt stälda och frågar honom vad han menade,
antingen var det att vi hade snackat för högt på bussen eller så var det något annat,
vi fattade ingenting!
så säger han att det är sjukt att vi håller på med massa skit, också ber han oss att ta fram våra busskort,
och snälla som vi är så gör vi det,
också säger han först att busskorten inte funkar mer, trots att det är innan åtta.
När vi rättar honom och visar att det står att dom funkar fram till åtta på kvittot som vi har så blir han ännu surare,
och så säger han att mitt busskort bara funkar innom malmö,
och då ber jag om ursäkt och säger att jag kan betala men att han kanske kan vara lite trevligare nästa gång för
hur fan skulle jag kunna veta det?! ..
jag betalar och går av bussen medans han säger att vi är jävla idioter!

shit.. detta ska vara en busschafför som jobbar med människor varje dag,
och han har nog stött på detta innan,
men bara för att han blir upprörd för att vi har gjort något som vi egentligen inte
visste om, så ska han inte vara så otrevlig mot oss?!
Jag bad ju ändå om ursäkt också betalade jag honom.
helt sjukt!
Ett minus till den busschaffören som inte kan vara vänlig och säga till och förklara
att dom inte funkar i Svedala och att jag måste betala!


Kommentarer
Postat av: Gina

Vilken jubelidiot. Skulle bett om hans namn och anmält honom till Skånetrafiken.. Sånt pajar ju hela dagen. Allt bra annars? = ) Puss

2009-01-17 @ 17:44:48
URL: http://ginaolsson.blogg.se/
Postat av: Malin

o detta va svedala bussen....hmmm gubbe!!!!! håller med ginas kommentar,kram kusinen med en sovande simon på armen

2009-01-17 @ 18:40:54
URL: http://malincasper.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0