22/7-09

Idag när jag satt på jobb så läste jag Vecko revyn,
jag brukar aldrig läsa den annars men det var josefine
som hade köpt den. Men det hör egentligen inte till saken.

Men detta nummer handlade om hur smala alla människor är
och hur idealet är på hur man borde vara. En reporter skulle då försöka
att få reda på vem det är som har startat denna hets om att alla ska vara smala
för att vara snygga.
Hon intervjuade allt ifrån tidnindredaktörer, modeller och fotografer och en politiker.
men alla skyller ifrån sig på den andra, det låter hela tiden att det inte är någon av deras ansvar.

men KOM IGEN!
det är allas ansvar att ändra på detta, de flesta mår inte bra av att vara hyper-smala.
Och om man frågar mig så tycker jag inte att det är speciellt snyggt heller.

Veckorevyn tyckte att de skulle göra något åt detta och nu så kan vems om hellst
blir modell för dem. Man behöver inte vara skit smal för att få jobbet.
Och snacka om att ta tag i problemet!
En eloge till Vekorevyn för det.

Om alla människor hade hjälpts åt i denna kampanj så hade inte modeller behövt svälta
sig själva, och vi hade kunnat äta två glassar om dagen utan att ha dåligt samvete!

vad tycker ni där ute, är det snyggt att vara hyper-smal?

tack för mig!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Nej nu har jag fått nog Louise:O man skriver inte helst med två LL, hahahha! Du skriver det hela tiden och jag blir lika galen varje gång jag ser det! Helst stavas med ett L, bra att veta till framtiden du vet, hihi! PUSSS på dig snygging och snart tycker jag att det är dags för oss att träffas!<3



plus jag håller med dig, det är verkligen inte snygg någonstans av att vara pinnsmal!

2009-07-22 @ 17:18:51
URL: http://johannarundgren.blogg.se/
Postat av: E.

Nej förfan! Jag äter hur många glassar jag vill och så är det.



=)

2009-07-22 @ 22:50:58
URL: http://elleebellee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0