11/3-09

Nu var det ett tag sedan som jag skrev i min blogg,
och jag har en väldigt bra anledning till att jag inte har gjort det.
Och det är för att jag har behövt lite tid att tänka på saker runt om mig,
så att bloggen har inte riktigt varit prio 1.

Jag har tänkt mycket på min situation just nu,
och den är väldigt komplicerad men ändå så enkel.
Jag har inte riktigt trivts med min situation,
och detta har gjort att jag inte är så väldigt glad i alla lägen.
Och jag är nu trött på att inte ta tag i saker,
istället för att ta tag i saker så låter
jag saker och ting gå på utan att jag stoppar det.
och det måste vara slut med det.
För att det är trots allt bara jag själv som kan påverka hur mitt liv ska se ut.
och det ska jag börja med nu..!

Jag får ofta den stämplen av att jag är lite negativ,
just för att jag väljer att säga min åsikt och inte vara tyst.
och jag accpterar om vissa människor tycker att det är negativt,
men själv så tycker jag om att man är ärlig.
jag tycker att man ska vara 1000% ärlig!
Denna stämplen som jag har fått den är väldigt svår att
ta sig ifrån, och det är ju jag själv som har skapat den.
Men den har fått en så negativklang.
Just nu så vill jag bara ställa mig upp och berätta hur jag fungerar,
och varför jag fungerar som jag gör.
Jag vill även förklara varför jag är så ärlig som jag är.
men då kommer frågan,
ska jag behöva förklara mig för den som jag är?

En annan sak som jag ska ta tag i, det är att inte döma människor så snabbt.
För jag är väldigt snabb på att döma någon.
och det blir bara så fel har jag märkt.
jag måste även börja att förlåta saker som händer,
och inte tro att allt är personlig mot mig.

En annan sak som jag måste göra,
det är att inte brusa upp så snabbt när det är något.
jag måste börja att ta det lite lungt, och inte bli så arg så lätt.
utan att lyssna på vad folk säger till mig,
och ta åt mig vad folk säger, inte se allt som negativ kritik.

detta är punker som jag måste ta tag i ,
för att mitt mål är att vakna upp varje dag och känna att det är en bra dag,
och vara lycklig, och ha ett otroligt självförtroende!

Kommentarer
Postat av: S

sounds pretty good my friend. Men du måste och tänka på att samtidigt som du försöker fixa dom här målen, vilket jag inte tvivlar på att du kan så ska du inte ta skit för att du är en du där, klart att du också kan förändra dig. Men du har vänner som acepterar dig som du är, som har känt dig i 10 år, 6 år, 4 år, och vi kan dig som en öppen bok, jag tycker du ska börja tänka på hur du är när dina närmaste vänner reagerar och inte när dina såkallade vänner säger något. För vad vet dom om dig egentligen? Men det är så klart upp till dig själv, och det är aldirg fel att inse något om sig själv.. Och du vet att jag stöttar dig till hundra procent, vare sig det är en liten sak eller en stor sak. Jag har varit med dig när diverse saker hänt, och det vore mitt livs värsta misstag att svika dig nu. Jag tänker på dig varje dag, hur du mår & vad du gör, eftersom vi inte har setts på länge. Ha en bra dag min vän, And I belivie in you! Vi ses när vi Ses :)<3

2009-03-12 @ 05:45:03
URL: http://ssophiia.blogg.se/
Postat av: Julia your classmate ;)

Du, jag tycker det låter bra! idag är en bra dag, varjedag är en bra dag! nästan!:) JAg har saker jag måste jobba med som du vet, som vi har pratat om, du har saker du måste jobba med, alla har vi det, alla har bara inte insett det! Jag accepterar dig och tycker om dig för den du är, men alla kan vi alltid bli en bättre variation av oss själva.. liksom.. bli lite mer high tech :D eller vad det nu heter !:) I like you a loooot! :)(L)(L)(L)

2009-03-13 @ 00:18:34
URL: http://juliacasspe.blogg.se/
Postat av: Mamma

Du kommer att fixa detta älskling

2009-03-13 @ 19:19:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0