29/3-09

Först och främst så vill jag bara gratulera Robin som fyller 19 år idag,
också vill jag gratulera min käre fader i efterskott!

Söndagar för mig brukar betyda ångest.
Just för att det är sista dagen på helgen och det innebär skola imorgon.
Men idag så har det verkligen inte varit den känslan.
För att idag så har allt varit så bra, och jag sitter här med min kopp te och tänker på så bra det är.
Denna helgen så har jag hunnit med något av det bästa här i livet.
Jag har träffat några av mina vänner, jag har varit med min pojkvän
och jag har umgåtts med familjen och lite av släkten.

Söndags kvällen avslutades med en kväll med Linnea.
Och det är verkligen så underbart att vara med denna människa.
Man kan vara som man är, och man kan snacka om allt!
Vi kom då på att det är tydligen lättare att må dåligt än att må bra.
Folk hittar alltid anledningar till att må dåligt, eller så mår man helt enkelt dåligt.
varför kan inte alla bara gå och tänka på allt som är bra, och anstränga sig för att må bra istället?
jag vet själv hur jag är när jag mår dåligt, jag ör entypiskt människa som letar efter problem!
men ändå så kan jag komma på mig själv genom att tänka på allt bra som jag har,
varför bara tänka på det som jag inte har?
Jag har en pojkvän, jag har jobb, jag har en skola, jag har en familj som bryr sig om mig,
jag har relativt bra betyg, jag utför en hobby som jag älskar.
vad har jag att klaga på?

Så människor där ute,
vi måste tillsammans jobba med att alla ska må bra!
hjälp en kompis eller en i familjen att verkligen komma på vad de har,
och skit i det som ni inte har!
uppskatta det ni har, det som ni inte har det har ni inte så varför
lägga ner så mycket energi på det?

Kommentarer
Postat av: Linnéa

vad söt du är, fina lousie!

alla våra kvällar är hemskt bra. :*

2009-03-30 @ 18:15:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0