Little bit of me.

det är inte alltid så lätt har jag märkt.
ibland så behöver man lite vägledning,
det har jag märkt.

Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva min situation,
men ibland så är det inte så lätt det där med vem som man ska umgås med och vem som man verkligen inte ska umgås med.
Ska man umgås med de människor som verkligen inte är som dig själv, eller ska man umgås med de vänner som verkligen är precis så som du är.
Om man bråkar med någon som verkligen gör en så ont, men sedan ångar det. Ska man bli vän med denna människa igen med hopp om att det ska bli bättre denna gången?
ska man kanske låta tiden läka alla sår som det så fint heter, kan man lita på att det alltid är tiden som läker alla sår?

chanser det är någon som är speciallist på att ge, jag tycker att alla är värda en chans. abslout!
men jag brukar inte kunna hålla mig vid den chansen, utan jag ger gärna människan 2000 till chanser utan att riktigt bry m ig om det, för att jag är så mån om att jag tror att alla människor kan förändras om det bara finns vilja för det.
Och trots att det slår mig i bakhuvudet gång på gång då människor gör samma sak igen så ger jag dem ändå en till chans.
antigen så är det för att jag är ben säker på att alla kan förändras, men detta kan ju vara fel.

Att människor sårar en det blir allt mer vanligt desto äldre man blir,
det känns som att man är mer känslig då. Jag vet inte riktigt, men jag kan bli sårad över så små saker. Det svåraste med att bli sårad av en människa som står en nära det är att man vet inte riktigt om man ska accptera en förlåtelse eller om man ska gå vidare utan denna människa. Jag har varit i denna situationen 100 gången känns det som, och jag är i den nu och jag vet inte hur jag ska ta mig ur den.

Och sen så vet jag inte riktigt hur jag ska tänka med hur mycket tid man ska lägga åt allt så att alla runt om mig blir nöjda? hur länge ska jag vara med min pojkvän och hur ofta så att alla blir nöjda ?
hur ofta ska jag träffa den där kompisen så att alla blir nöjda..


Problemet är nog att jag aldrig själv är riktigt nöjd,
utan jag tänker bara på att alla andra ska vara nöjda.

Love.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tycker du ska umgås med din überheta lärare ;)

2009-05-06 @ 19:08:56
Postat av: Anonym

Fast som vi ju dock delar på!! VIKTIGT VIKTIGT! :) haha

2009-05-06 @ 19:10:04
Postat av: Sophia

right beside you! :)

2009-05-07 @ 06:03:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0