13/9-09

nu sitter jag här igen med massor av tankar. Den svåraste utmaningen just nu det  är att försöka att få ner allt i ett inlägg där alla kan förstå vad jag menar. Men det är inte så lätt, tankarna hoppar fram och tillbaka. Från det ena till det andra. Att jag är en människa som tänker mycket, det är inget som jag kan ljuga om. Ena dagen så är det tunga tankar och nästa dag så leker jag bara med tankar.

I detta läget så känns det som att mina problem inte kan jämföras med alla andra, det känns som att alla har mycket tyngre problem än vad jag har. Det känns inte som att jag kan delge mina tankar och problem. Det är precis som att något säger stopp. Kanske för att jag är rädd att någon som skratta eller rent av att det är någon som inte ska förstå. Jag är rädd att inte ens den närmaste av de närmanste ska förstå. Det låter precis som att jag har världens problem, och det har jag inte. tror jag inte.

Den ena av mina nära säger i denna stund hejdå till sin kärlek i våran vackra huvudstad. En annan av mina nära säger hejdå till kärleken för alltid och en annan sitter hemma och tacksam för alla som bryr sig. Här sitter jag och försöker att få ner mina tankar i ett inlägg på bloggen.

Jag har kommit in i ett läge då jag tycker synd om alla, för minsta lilla. jag vet inte om det är för att jag är känslig för att jag har blivit en sån som människa eller om det är höstdepressionen som smyger dig på mig. Det känns som att detta är en mys period där alla ska vara gulliga men ändå tycka lite synd om sig själva.

en nära vän till mig ringde mig idag, bara för att säga att hon kände på sig att det var något som hade hänt. Hur visste hon det, hon är hur många mil som helst ifrån mig. Det är en riktig vän.

Jag har upptäckt en sak idag, det slog mig som en blixt på klar himmel. Att det är okej att vara ensam, det är okej att inte alltid stå i centrum och det är okej att man förändras.

jobbigt inlägg med mycket tankar,
vissa förstår mig direkt andra inte!

Natti:)


Kommentarer
Postat av: best friend

jag behöver inte vara i samma land eller stad för att veta hur du mår. läste det direkt på smset. behövs inga bortförklaringar eller lögner. jag finns här, nu och föralltid. det vet du. <3

2009-09-14 @ 08:55:29
Postat av: Johanna

Fint skrivet stumpefisa!:)<3

2009-09-14 @ 10:28:52
Postat av: josefine

det var ett inlägg med många tankar. men jag sitter och fundera på vad jag gör felför att du inte ska kunna prata medmig? problem kan vara stora och små, betydliga och obetydlga. men för mig är dina problem betydliga och stora.

2009-09-14 @ 10:29:34
Postat av: Anonym

Jag kan ju direkt säga att du fått dina tankar från mig, för jag känner ingen mer än jag som tänker så mycket som jag, känns som det är det ända jag gör om allt och alla.. Men va fan :/ Du kan prata med mig när du vill (:

2009-09-14 @ 16:11:48
URL: http://emmaolsson.blogg.se/
Postat av: alexandra

du vet att jag alltid finns här för dig min vän (: <33

2009-09-14 @ 21:16:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0