skänker en tanke till er.

just nu är det mycket som händer,
men det är inte så mycket som händer mig. eller jo det är det, men jag har valt att ignorera en del.

skolan,
våra lärare tror att vi är robotar som kan allt och som kan fixa allt på en dag eller två. att vi kan fixa ett prov på en vecka som innehåller 40 sidor. det går inte. min mage säger till att det inte går, jag orkar inte mer. jag har alltid älskat skolan, men vad händer. jag förstår att det är mycket sista året, men jag menar måste allt hända på en vecka. det känns som att jag är en av få som klagar, som vågar stå upp för min åsikt och säga vad jag tycker och tänker. det är en massa snack när man sitter i matsalen och alla säger samma och tycker att det är förjävligt. men när man väl kommer in så är man tyst som en mus. och då är det jag som hörs och alltså bara jag som får skit. jag har blivit en av de elever som en lärare inte gillar, som en lärare gillar att skylla saker och ting på. fine, det kan jag ta. men surt när man har så många andra som tycker samma och inte står upp för det. men mamma och pappa säger att så kommer livet alltid att vara, och de har nog rätt. nu så backar jag, och blir som de andra mesarna som är tysta. så får vi se hur det går.


Kommentarer
Postat av: fia

vafan e det för stil? vad hände med att man ska ta varandra i handen när man känner samma sak? hörru, säg till din polare (eller polare och polare) men dom dära du umgås med att man är starkare tillsammans. ni kan förändra om ni vill men det är bara om alla kämpar lika mycket :) kram på dig vännen & ha en fin dag

2010-11-17 @ 14:03:33
URL: http://ssophiia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0