ett nytt kapitel, eller roman?

När jag stod på bussen påväg till skolan idag, så lyssnade jag på Lasse. Har lagt in ungefär 20 timmars musik med honom på min ipod, galet fint. Mitt i en låt så sjunger han " som om vi började att skriva en ny roman om våra liv" . Genast började jag tänka på om våra liv i självaverket hade kunnat vara uppdelade i romaner. Jag tänkte att, om man börjar med att skriva en roman inom sig om allt som händer i livet. När man känner att det har hänt tillräckligt, då bytar man kapitel i sin roman. också börjar man skriva igen. man kan själv välja vad som ska vara med i denna roman, bra saker, dåliga saker eller kanske saker som både är bra och dåliga.
När man sedan känner för att denna romanen är klar, jag vill börja på en ny. då gör man det i takt med att man förändrar sitt vardagliga liv.

hm, jag vet inte riktigt vad jag vill komma fram till med detta. Men tyckte att det lät så bra, och att det var en bra defination på att vi människor styr över våra egna liv och ingen annans. Vi väljer själv när det är dags att byta kapitel, eller varför inte byta roman.


Kommentarer
Postat av: Maria

Jag tycker det låter som en riktigt bra idé hjärtat. Rensa ut det onödiga i ditt liv och håll fast vid det och dom som gör dig lycklig! <3

2010-09-07 @ 18:50:18
URL: http://idamariaviktoria.blogg.se/
Postat av: anonym!

Hur vet man vad som e onödigt och vad som e lyckligt? när man står med varsitt ben på var sida. tankarna går att alla håll och man inte kan bestämma sig?

vilken roman ska man då välja?

Hoppas dina tankar kommer på plats finns här det vet du!<3

2010-09-10 @ 17:20:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0