kungen av ingenting alls.

en vän slängde ur sig kommentaren i helgen att det aldrig kommer att bli så bra som förr.
jag dissade kommentaren direkt och menade på att man alltid ska sträva efter att få det bättre,
och att man aldrig ska vara riktigt nöjd.
han förklarade då vad han menade :

- "tänk när man gick på dagis. på morgonen vaknade man av sig själv, behövde ingen väckarklocka,
för att man vaknade av sig själv och var helt utvilad. man steg upp, mamma/pappa fixade allt till en,
körde en till dagis, valde kläder till en och borstade ens kläder. När man väl kom till dagis så kom man
dit för att man skulle leka hela dagen. när halva dagen hade gått så åt man lunch, och sen gick man och
sov i en timme. när man vaknade så fortsatte man att leka tills mamma/pappa hämtade en. då åkte man
hem, lekte lite till, åt mat, kollade på barnprogram och sen gick man och la sig. det fanns inga problem
på denna tiden. "

justnu så önskar jag att jag var i den perioden i livet.

Kommentarer
Postat av: Kusinen

Byta med Simme? hihi.... (Den tiden är mest krävande för oss som förälder, jag längtar tills Simon kommer upp i skolan) Kram!

2011-04-12 @ 15:09:46
URL: http://mmcs.webblogg.se/
Postat av: fia

jag tror bestämt att vi hade våra små egna problem då som vi har nu, bara att vi längtade efter att bli stora då & små nu. förstår du min positiva tanke? Puss mitt hjärta.

2011-04-12 @ 16:20:00
URL: http://ssophiia.blogg.se/
Postat av: fia

en liten poäntering, "valde kläder till en och borstade ens kläder".. Borstade hans föräldrar hans kläder också? schyst!

2011-04-12 @ 16:21:08
URL: http://ssophiia.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Jag älskar att man inte längre än beroende av att mamma och pappa fixar alltig eller måste hämta en, att ägna sig åt saker och människor man själv väljer och att man lär sig av problemen man möter. tror allting handlar om hur man väljer att se det!

2011-04-12 @ 16:23:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0