min dröm.

tänk dig,

du står med fötterna i sanden, sanden är varm men inte riktigt så varm så att du bränner dig.
om du står och kollar rakt fram då ser du havet, havet som är blått, ni vet sådär ljus blått som man
har sett på bild att det ska se ut. det kommer kanske en liten båt förbi, annars så är det helt tyst.
du har solbrända ben, fast det är inte bara benen som är solbrända, utan hela du är brun. ni vet sådär
fint brun, håret är blekt och långt. bredvid dig så står han, han som du tycker så mycket om. han som gör
att det pirrar i  kroppn bara han visar sig. han som kan lysa upp den mörkaste dagen enbart genom att öppna
munen. han står där bredvid dig och håller om dig. sådär nära och mysigt. när han håller om dig så känner du dig
trygg, älskad och levande. det känns ungefär som att du har släppt lös 1000 fjärliar i magen. du mår bra, bra för att du vet att du ska stanna  kvar här i minst två veckor till, du ska uppleva, sola, ta det lugnt och vad du än väljer att göra så är han vid din sida. det är fortfarande tyst, ingen säger något. du hör bara hur han andas, lugna och djupa andetag. solen börjar nu att gå ner, ni ser
solnedgången tillsammans, fast under tystnad. precis innan solen säger hejdå för idag, så viskar han i ditt öra,
" jag älskar dig".

detta ska jag vara med om, det har jag redan bestämt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0