vi har vår historia, ingen gammal utan en ny.

jag kan inte riktigt börja mitt inlägg med " jag kommer såväl ihåg den där första gången som vi träffades", det hade varit ganska löjligt i och med att vi träffades för exakt 26 dagar sedan.

vi skulle fira nyår tillsammans, ovetande om varandra, vi hade ingenaning om vem vi var, ingen aning om vad som skulle ske och ingenaning om vi någonsin skulle prata med varandra.

det första steget i denna historia var att du la till mig på Facebook, fantastisk funktion den där. jag visste inte riktigt vem du var och det klingade ingenstans då jag läste ditt namn högt för mig själv ( ja, jag måste läsa namnen högt för mig själv för att jag ska se om jag känner igen det eller inte). något sa mig att jag borde acceptera dig, så jag gjorde det. jag lät magkänslan ha rätt. det visade sig att du och jag skulle fira nyår tillsammans, i stugan tillsammans med massor av vänner.

vi skrev lite till varandra på Facebook, snackade lite på msn, smsade lite. men inget mer. jag var lite frånvarande, ytligt som jag är så tänkte jag " äsch, han är inte jätte snygg". Ja, ni läser rätt, jag gav inte honom en chans. fast att han var väldigt trevlig och hade humor.

dagen kom då vi skulle åka, jag hade ingenaning om att han skulle komma till stugan samma dag som mig. men det är jag glad att han gjorde. vi satt i soffan, jag och min bästa vän. vi satt och kollade på tv när ni kom och vi la inte så mycket energi på att resa oss och hälsa på er. men när ni kom in i vårt rum, då. först kom hans kompis in och vi hälsade, sen kom en till av hans kompisar in och sen kom han. oj oj oj, såfort han kom in i rummet så gav jag och min bästa vän varandra blicken, ni vet "snygg-blicken". vi båda tänkte, han ska jag ha. såfort han kom fram och hälsade så sa jag " vi kan ju likabra kramas, för vi känner ju nästan varandra" ( Ja, jag är stolt över den raggningsrepliken)

den första kvällen snackade vi inte jätte mycket, han var charmig, rolig, men så jobbig, han skämtade om ALLT, han hånade och höll på. men en charmigare människa än honom har jag aldrig träffat. den första kvällen gick, han var snygg, det tyckte både jag och min bästa vän.

dagen efter, då vaknade vi av att alla kom in i vårt rum. han var vacker, till och med på morgonen. och din röst, åh. Detta var nyårsafton. det var en magisk dag. vi låg kvar i sängen länge, och pratade. när vi väl bestämde oss för att stiga upp så åkte jag, min bästa vän och en vänlig killkompis och handlade lite mat. i bilen yttrar jag mig att " den där ***** är den snyggaste jag har sett 2010". redan där hade jag bestämt mig för att jag skulle ha hans nyårskyss och jag ångrade bittert att jag hade varit så frånvarande då vi började prata.

dagen gick, kvällen gick, jag och min bästa vän började att göra vid oss då annat folk anlände till stugan. när vi var färdig fixade och taggade till tusen så gick vi in till stugan där alla andra väntade ( vi sov i en ytterstuga om ni förstår vad jag menar?). Där var han, finare än någonsin, tror jag.

Hela kvällen, då vi åt satt jag och sneglade mot honom, ville fånga hans blick, sitta nära och prata med honom. när maten var avklarad och vi satt i soffan och festade till oss, då gjorde jag det smartaste jag har gjort 2010. jag yttrade till honom och min bästa vän " ni vet väl om att så som nyårsafton blir så blir även resten av året"
Han svarade : " då måste jag ju börja ragga på dig direkt"
Jag " äsch, vi struntar i raggandet och blir tillsammans direkt"
Han " ooookej"

Nu närmade klockan sig tolvslaget, och jag blev lite nervös. nervös för att jag inte riktigt visste hur tolvslaget skulle bli, jag visste inte vad som skulle hända. vi gick ut, vi drack, vi var glada och när klockan slog 12, dåå.. då kommer någon gående mot mig, det var han, förstår ni, det var han. han gick fram, och kysste mig.


Kommentarer
Postat av: Jelena

ååååååh, så glad för din skull! <3

2011-01-25 @ 23:28:37
Postat av: Josefine

Du förtjänar honom!!

2011-01-25 @ 23:50:20
Postat av: fia

it's a dream =D helt klart!<3

2011-01-26 @ 11:09:41
Postat av: Karin

Vilken härlig historia!! :D

2011-01-27 @ 18:26:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0