äntligen flytt pågång.

hej på er! 
 
det var väldigt längesedan jag skrev, så nu tänkte jag att det var dags för en uppdatering. 
Det har skett en stor förändring i mitt liv, jag ska försöka att förklara den för er här nedan. 
 
Den 1 Mars flyttar jag och Fredrik in i vår första gemensamma lägenhet, den ligger i Slottstaden och är en två, på 53 kvadrat. Det är dock bara ett andrahandskontrakt, så vi letar vidare. Målet är att vi ska få ett förstahandskontrakt, och helst i Västra hamnen. 
 
Det ska bli sjukt spännande att flytta, jag har ju aldrig någonsin flyttat hemifrån på riktigt. Det är sjukt mycket som behöver rensas, och saker som man tidigare har tänkt att man kan spara, det känns inte riktigt relevant längre. Idag började jag och sis att rensa i ett av mina rum, helt galet så mycket vi slängde. 
 
I helgen var jag och Fredrik i Broby på Klubbkompis och handlade lite möbler. ( det är så himla mysigt att åka till alla möjliga inredningsaffärer för att hitta möbler och inredning till vår egna lägenhet ). 
 
Saker som jag har kommit på (saker som har blivit en verklighet)  sedan vi fick lägenheten : 
 
- Det är absolut mycket dyrare än vad man tror att flytta
- Det krävs jätte mycket planering för att man ska kunna få ihop två människors liv
- Helt plötsligt börjar ens ekonomi att betyda något på riktigt
- Jobb får en helt annan mening än tidigare
- Man har kanske inte råd att åka ut och resa varje år. 
- Tanken över att få börja sitt eget liv, med sina egna räkningar, rutiner och planering känns spännande. 
- Det bästa av allt är att jag inom 3 veckor kommer att få vakna upp bredvid min älskling varje dag. 
- För varje dag som går så känner man sig lite mer vuxen. 
 
Nu ska jag fortsätta att rensa lite till, sen får det vara bra för idag. Som tur är så har jag några veckor till på mig innan det stora flyttlasset går iväg. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0